Datang diluar jangka Shuib hilang kata-kata

Pelawak popular, Shuib Sepahtu gembira tidak terkata apabila melihat ramai hadir untuk temu duga bagi mengisi jawatan kru atau pekerja di dua cawangan Bubble Bee di Kota Bharu dan Kubang Kerian, Kelantan, kelmarin. Bagaimanapun, Shuib agak sedih kerana hanya 40 pekerja diperlukan bagi dua cawangan itu.

“Ramai datang dari setiap pelusuk Kelantan. Sedihnya rasa macam nak ambil kerja semua yang datang Namun kekosongan buat masa ini hanya 40 saja. Semoga ada rezeki mereka dan terus tabah dengan keadaan sekarang. Insya-Allah, Allah maha besar, rezeki di mana-mana. Terima kasih sudi datang untuk sesi temu duga. Maaf jika ada kekurangan. Doakan kami dapat buka banyak lagi cawangan di Kelantan supaya ramai lagi peluang pekerjaan dapat diberikan,” katanya.

Menurut Shuib, situasi itu memberi gambaran yang mana penularan wabak Covid-19 memberi kesan besar dalam kehidupan masyarakat. Apabila Ketua Pegawai Eksekutif cawangan itu menunjuk video dirakamkannya kepada pemilik syarikat berkenaan terdiam sekejap. Ternyata, ramai orang terkesan ekoran Covid-19. Serta, mungkin juga gaji yang ditawarkan dari RM1500 juga dianggap tinggi. Selain itu, kemudahan lain disediakan adalah caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Perkeso dan elaun. Bagi yang masih mencari pekerjaan, cawangan lain seperti di Melaka, Selangor, Kuala Lumpur dan Johor sedang mencari kru,” katanya.

Berkongsi lanjut, Shuib berkata, buat masa sekarang dia memiliki 33 cawangan dan beberapa tempat sedang dalam proses pengubahsuaian. “Insya-Allah, selepas ini setiap minggu akan buka cawangan baru. Doakan usaha saya ini dipermudahkan sekali gus dapat memberi peluang pekerjaan kepada mereka yang memerlukan,” katanya.