Mengejutkan Mawar Rashid dedahkan suaminya sudah mula berubah sekarang sehingga postingnya itu mendapat pelbagai reaksi dari warganet dan ada yang mendoakan untuk rumahtangga mereka.

Pelakon Mawar Rashid mendedahkan suaminya Raf Yaakob kini sudah berhijrah menjadi seorang muslim yang lebih baik. Menurut Mawar dia gembira melihat perubahan itu pada Raf yang semakin tenang dan positif. “Saya sangat gembira untuk kamu papalove (Raf). Bukan Anje (Mawar) je berhijrah, abang pun berhijrah juga. “Gembira tengok abang sekarang makin tenang, sangat sabar and always senyum. Senang cerita, hari-hari duduk dengan abang, rasa sejuk je la. 

Di Kapsyen menerusi laman instagramnya “Lelaki pun perlu berhijrah ke?” Korang rasa laki pun berhijrah jugak tak? Cuba bagi pendapat jugak.. I’m so happy for you papalove.. bukan Anje je berhijrah.. abang pun berhijrah jugak.. happy tgk abg skrg makin tenang, sgt2 sabar and always senyum.. senang cite, hari2 duduk ngn abg, rasa sejuk je la. Dengan org sekeliling pun, abg senyum.. abg lebih disenangi org & disayangi orang.. hihi. Happy abg always wanna improve ke arah kebaikan.. (dulu pun dah baik, tapi skrg lagi baik sampai rasa makin syg gituw) So yeah.. i’m happy kita sama2 berhijrah.. sama2 brubah kearah kebaikn.. Insyaa’Allah demi rumah tangga yang bahagia . I am stronger with you.

“Dengan orang sekeliling pun, abang senyum. Abang lebih disenangi orang dan disayangi orang.. Suka tengok abang sentiasa mahu berubah ke arah kebaikan (dulu pun dah baik, tapi sekarang lagi baik sampai rasa makin sayang).
“Jadi ya, saya gembira kita sama-sama berhijrah. Sama-sama berubah ke arah kebaikkan. Insya-Allah demi rumah tangga yang bahagia . Saya kuat bila bersama kamu,” katanya.

Mawar berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya. Menerusi perkongsian itu dia memuat naik fotonya bersama Raf. Bagaimanapun Raf tampil membalas enteri tersebut. “Terharu abang bila anje cakap macam tu. Sama-sama kita istiqamah ok. Abang sentiasa doakan yang terbaik untuk kita dan anak-anak. “Kita ni anak nak masuk dua dah tapi rasa macam baru semalam je nikah. I love you tau. Hanya Tuhan sahaja tahu betapa abang saya sayangkan awak,” komennya.

Entri tersebut turut mendapat perhatian pengikut laman sosial itu yang gembira dengan penghijrahan Raf dan mendoakan yang terbaik buat mereka. Mawar dan Raf mendirikan rumah tangga pada 9 November 2017 dan dikurniakan dengan kehadiran Rafael yang berusia setahun. Mawar turut mempunyai dua orang anak tiri, Rayyan, 8 dan Raysaa, 4, hasil perkahwinan Raf bersama bekas isteri.- GEMPAK