Mengejutkan timbul kembali spekulasi warganet tentang kehamilan Datuk Siti Nurhaliza bila ternampak petunjuk melalui perbuatan anaknya Aafiyah. Rupanya ini yang Aafiyah buat sampai warganet buat andaian mereka.

Penyanyi tersohor, Datuk Siti Nurhaliza ada memuat naik satu rakaman video ketika sedang membuat promosi produk makanan kesihatan milikya, baru-baru ini. Menerusi rakaman tersebut, gelagat comel anaknya, Siti Aafiyah yang kelihatan beberapa kali cuba mencium perut Ibunya mendapat perhatian wargamaya. “BEAUSITI KONGSI KAYA 2.0 DM @beausitiofficial untuk join telegram BEAUSITI KONGSI KAYA 2.0 SUPPORT GROUP & dapatkan link anda dengan hanya mengikuti langkah2 yg telah diberikan dalam telegram! Jom JANA PENDAPATAN TANPA MODAL hanya dengan BEAUSITI,” tulisnya pada ruangan komen.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata peminat secara tak langsung cuba meneka dan membuat spekulasi bahawa bintang kesayangan ramai kini sedang hamil anak kedua. Sekadar informasi, Tok Ti selamat bergelar ibu kepada Aafiyah pada 19 Mac 2018 selepas mendirikan rumah tangga bersama Datuk Khalid Mohamad Jiwa pada 21 Ogos 2006. Sebelum ini, Siti ada menyatakan kesediaannya untuk hamil sekali lagi sementelah puteri sulungnya itu sudah mencecah usia lebih 2 tahun.

Sumber: Media Hiburan

Terkejut betul dengan spekulasi warganet tentang sesuatu ini. Kini Datuk Siti Nurhaliza tampil beri penjelasan mengenai sangkaan warganet itu. Rupa rupanya ini perkara sebenar.

Apa sahaja yang dilakukan oleh penyanyi nombor satu negara Datuk Sri Siti Nurhaliza sudah pasti menjadi buah mulut wargamaya.  Daripada lagu-lagu popular, keluarga tercinta, aktiviti berbasikal serta penampilan terbarunya, boleh dikatakan mata-mata peminat begitu tertarik.  Terkini, warganet mendakwa pelantun lagu Aku Bidadari Syurgamu ini hamil anak kedua semakin menjadi-jadi di laman sosial. 

Selepas melancarkan album terbarunya ManifestaSITI 2020 dan menyiapkan beberapa buah video muzik, Tokti memaklumkan dirinya mahu berehat untuk memberi tumpuan kepada perancangan mendapat anak kedua. Menerusi satu temubual ketika membuat penampilan istimewa di sebuah klinik kecantikan, Tokti menyatakan usaha untuk mendapatkan anak kedua tidak akan berhenti selagi dikurniakan rezeki itu. 

Untuk fokus pada kehamilan, sesorang itu perlu tenang, relaks, tidak memikirkan perkara-perkara yang mendatangkan serabut kepala. Bukan sahaja aktiviti seni, Tokti juga dilihat kurang aktif melakukan aktiviti berbasikal seperti kebiasaannya. Tetapi apa yang peminat perlu faham, Tokti bukannya menghilang. Dia cumae mengurangkan tumpuan pada aktivitvi seni dan menghabiskan masanya untuk diri sendiri. Apa yang diperlukan sekarang Tokti adalah ruang untuk dia berehat dan menjalani rawatan yang sepatutnya. 

Bagaimana warganet dengan mudah membuat spekulasi hanya berdasarkan sebuah gambar yang tular di laman sosial berbanding memberikan penyanyi kesayangan negara ini masa dan ruang yang diinginkan.  Mendoakan rezeki dirinya hamil anak kedua dan diberikan kesihatan di tahap yang terbaik adalah apa yang Tokti perlukan daripada semua. Kami pasti jika kehamilan kedua itu berhasil, Tokti akan berkongsi sendiri berita baik itu bersama dengan para peminat tetapi buat masa sekarang, hentikan sebarang spekulasi yang boleh menyebabkan salah faham. 

Tokti sebelum ini pernah mengalami kegug0r4n pada November 2015.  Pada tahun 2017, Tokti, 41, membuat pengumuman tentang kehamilan dirinya setelah 11 tahun berkahwin dengan ahli perniagaan Datuk Sri Khalid Mohamad Jiwa, 61.  ‘Sweet couple’ ini bahagia dengan kehadiran seorang cahaya mata perempuan, Siti Aafiyah yang kini berusia dua tahun.- GEMPAK