Penantiannya termakbul jua. Scha Alyahya hamil anak kedua tetapi ragam Scha menarik perhatian ramai sehinggakan Awal Ashaari terpaksa buka cerita

Bakal menimang cahaya mata kedua tidak lama lagi, Awal Ashaari berkata dia dan Scha Alyahya mengetahui tentang kahamilan itu pada Mac lalu namun memilih untuk tidak mendedahkan terlebih dahulu. Ujarnya, dia dan Scha berusaha untuk mendapatkan anak kedua sejak anak sulungnya, Lara Alana berusia tiga tahun lagi namun baru kini Allah memberikan rezeki zur1at kepada mereka.

“Kami mendapat tahu mengenai kehadiran bakal cahaya mata kedua ini sejak Mac lalu. Namun, kami memilih untuk mer4hsiakannya terlebih dahulu memandangkan ia masih dalam peringkat awal. “Kalau nak diikutkan, usaha kami untuk mendapatkan anak kedua sudah bermula sejak Lara berusia tiga tahun lagi. Namun, pada waktu itu belum ada rezeki dan nampaknya, Allah memberi rezeki anak kepada kami dalam tahun ini,” katanya.

Berkongsi mengenai ‘rag4m’ an3h isterinya, Awal berkata, Scha kini cepat rim4s dengan bunyi-bunyian sehingakan ketika menonton TV akan dihentikan suara. “Ketika Scha hamil Lara, dia memang tak suka memegang telefon dan tidak aktif di media sosial. Jadi, perkara sama berulang dan itu tidak terlalu mengejvtkan saya.

“Yang menjadi kejvtan buat saya adalah dia benar-benar tidak sukakan bunyi bising sehingga menonton TV pun dia akan hentikan suara. “Kalau drama atau filem yang disediakan sarikata, tak jadi masalah. Tapi apabila yang tidak ada sarikata, saya sendiri pun h4iran melihat keren4hnya,” katanya. Malah, Awal berkata dia terp4ksa meletakkan telefonnya di dalam mood senyap kerana tidak mahu isterinya itu terganggu. Ujarnya lagi, dia juga yang menjaga akaun Instagram Scha untuk memuat naik hal berkaitan kerja.

“Saya juga terpaksa letakkan telefon dalam ‘mood’ senyap kerana dia cepat terganggu. Kalau anda nak tahu, selama lebih tiga bulan ini sayalah yang menjaga akaun Instagram Scha dan sering memuat naik benda-benda berkaitan kerja memandangkan ada komitmen kerja yang harus dikongsikan,” katanya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @MEDIANEWS

Sumber : Rotikaya

“Saya berdoa dipermudahkan proses hamil kali kedua” – Scha Alyahya selamat jalani operasi

Scha bersyukur selamat menjalani operasi membuang sesuatu dalam rahim. PELAKON Scha Alyahya meluahkan rasa syukur selepas selamat menjalani operasi membuang sesuatu dalam rahim (endometiosis) di pusat perubatan, Kuala Lumpur pada Khamis lalu.Menurut laporan Harian Metro, Scha, 37,  dia menyedari masalah yang dialaminya selepas mengalami sakit pinggang dan sakit perut melampau ketika datang bulan pada Disember tahun lalu.

“Ketika membuat pemeriksaan pada Disember lalu, saya dimaklumkan terdapat sesuatu yang baru dan disarankan untuk menjalani operasi .Scha pernah menjalani operasi yang sama pada 2013.”Akibat sesuatu itu tanda-tanda lama berulang seperti sakit pinggang dan sakit perut yang melampau ketika datang bulan.

“Perkara ini tidak mengejutkan kerana difahamkan ia memang boleh berlaku lagi pada individu yang pernah mengalaminya. Antara punca adalah faktor pemakanan,” katanya.Pemilik nama Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya ini pernah menjalani operasi yang sama pada 2013 sebelum hamil anak sulung, Lara Alana.Dalam pada itu, isteri kepada pengacara Awal Ashaari ini memberitahu dia kini sedang berusaha untuk hamil kali kedua.

Scha berharap dikurniakan cahaya mata kedua.”Meskipun ada penghidap sama boleh hamil, namun dalam kes saya ini antara punca saya susah nak hamil lagi.”Jadi, saya berdoa selepas ini dipermudahkan proses untuk hamil kali kedua. Meskipun ada rawatan alternatif lain untuk hamil, tapi sekurang-sekurangnya saya kena buang sesuatu ini dulu,” ujarnya.Pelakon drama popular Ti Amo, Sweetheart 100 Hari! ini mendirikan rumah tangga dengan Awal pada 2012 dan dikurniakan cahaya mata, Lara Alana yang kini berusia enam tahun.-ctto